عسل گندم سیاه؛ یک عسل بین المللی و پرخاصیت

 

عسل گندم سیاه یک عسل خاص و منحصر بفرد است ، این عسل یک ماده سرشار از مواد انتی اکسیدان بوده و می توان به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. در هنگام خرید عسل گندم سیاه دقت کنید تا بتوانید عسل اصل و مرغوب بخرید.


آشنایی با عسل های تک گل می تواند به افرادی که قصد خرید عسل طبیعی دارند کمک کند. عسل های تک گل زیادی در ایران وجود دارد که ما ایرانی ها به ویژه در سال های اخیر از آن استفاده می کنیم. با این حال برخی از عسل های تک گل در دنیا وجد دارند که در ایران کمتر شناخته شده اند. علت نیز این است که گیاهانی که شهد ها به عسل تبدیل می شود در ایران وجود ندارد. یکی از این عسل ها عسل گندم سیاه است.

عسل گندم سیاه بیشتر در مناطق اروپایی و آمریکایی یافت می شود. با توجه به اینکه واردات عسل طبیعی به ایران با محدودیت های شدیدی مواجه است؛ به همین علت امکان واردات عسل گندم سیاه وجود ندارد. هرچند ممکن است در برخی فروشگاه هایی که محصولات خارجی می فروشند، این نوع از عسل طبیعی را پیدا کنید.

در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر با عسل گندم سیاه آشنا شویم. هرچند این نوع عسل در ایران وجود ندارد، اما داشتن اطلاعات در مورد آن می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

عسل گندم چیست؟
عسل گندم سیاه یک عسل بسیار مغذی است که توسط زنبورهای عسل و از شهد گل های گندم سیاه ساخته می شود. گندم سیاه دارای گل های ریز است. این یعنی زنبورهایی که عسل گندم سیاه را درست می کنند برای جمع آوری شهد کافی باید سخت کار کنند.

گیاه گندم سیاه اغلب به عنوان جایگزین آرد استفاده می شود اما شباهتی به گندم ندارد. گندم سیاه در واقع نوعی میوه شبیه به ریواس تولید می کند. آشنایی با گیاه گندم سیاه و نژاد آن می تواند برای کشاورزان حائز اهمیت باشد. یک گیاه خاص با خواص متنوع و عالی!

عسل گندم سیاه به اندازه عسل سنتی شیرین نیست. نکته جالب توجه در مورد این نوع عسل این است که در بعضی از آنتی اکسیدان های خاص میزان بالاتری را نسبت به عسل های دیگر ثبت کرده است. بنابراین این عسل ممکن است برای شما بهتر از سایر انواع عسل های شیرین مزه باشد.گندم سیاه سرشار از ویتامین است و یک غذای بسیار سالم محسوب می شود. به همین علت می توان گفت که عسل گندم سیاه نیز این ویژگی یعنی سرشار از ویتامین بودن را در خود خواهد داشت.

عسل گندم سیاه می تواند از رنگ بنفش تیره تا سیاه متغیر باشد. به طور کلی، رنگ عسل گندم سیاه کهربایی مایل به قرمز باشد. گل های گندم سیاه اغلب به رنگ تیره هستند و همین موضوع شهد و عسل این گل را نیز تیره می کند.

خواص عسل گندم سیاه چیست؟
فواید اصلی عسل گندم سیاه این است که باعث بهبودی در بدن می شود، از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و آنتی اکسیدان ها را تقویت می نماید. همچنین برای تسکین گلودرد و سرفه بسیار عالی است. برخی افراد حتی از عسل گندم سیاه به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. نکته جالب توجه این است که برخی محققان بر این باورند که عسل گندم سیاه باعث کاهش سطح قند خون برای مبتلایان به دیابت می شود.
بسیاری از مطالعات فواید عسل را نشان داده اند. به ویژه، عسل گندم سیاه حاوی چندین خواص اثبات شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

*  تقویت کننده آنتی اکسیدان ها » یک مطالعه نشان داد که نوشیدن عسل گندم سیاه مخلوط شده در چای سیاه، میزان آنتی اکسیدان ها را در بدن به میزان قابل توجهی بالا می برد. یک مطالعه دیگر نشان داد که عسل گندم سیاه از نظر آنتی اکسیدانی در رده بندی عسل های موجود در بازار، در رده اول قرار گرفته است.

*  مراقبت از زخم » به نظر می رسد استفاده از عسل برای مالیدن روی زخم ها مفید است؛ زیرا عسل در واقع رطوبت را از زخم ها خارج کرده و به از بین بردن باکتری ها کمک می کند. از آنجا که قند و pH بسیار زیادی دارد، عسل همچنین می تواند از رشد باکتری ها و سایر میکروب ها در زخم جلوگیری کند.

*  مراقبت از پوست » تحقیقات زیادی در مورد فواید خاص استفاده از عسل برای مراقبت از پوست مورد نیاز است. با این حال به طور کلی، عسل به شما کمک می کند تا از پوست خود محافظت کرده و آن را صاف و نرم نگه دارید. به دنبال محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر عسل باشید یا با مخلوط کردن روغن نارگیل و عسل گندم سیاه در میکسر برقی، خود مرطوب کننده پوست بسازید.

*  قطع جهش DNA » انواع خاصی از عسل حتی برای کمک به معکوس کردن برخی جهش های DNA که باعث بیماری های مختلفی مثل سرطان می شوند، وجود دارند. محققان می گویند که عسل گندم سیاه یکی از این عسل های طبیعی است.

*  کاهش کلسترول » دانشمندان دریافته اند که عسل گندم سیاه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند. این ویژگی می تواند به سلامت قلب و حتی درمان فشار خون بالا منجر شود.

*  کاهش سرفه » یک منبع معتبر از نتایج مطالعه ای سخن می گوید که به طور خاص استفاده از عسل گندم سیاه را به عنوان درمانی برای سرفه های شبانه در کودکان به دلیل عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی مورد بررسی قرار داده است. این مطالعه نشان داد که عسل گندم سیاه نسبت به بسیاری از داروهای شیمیایی و گیاهی موثرتر است.

نحوه استفاده از عسل گندم سیاه
نحوه استفاده از عسل گندم سیاه به درمان بیماری که قصد دارید آن را بهبود ببخشید وابسته است. در نتیجه بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید.

 در مورد زخم ها می توانید عسل خام را مستقیماً روی زخم بمالید و آن را با یک باند تمیز بپوشانید. به عنوان یک مکمل سلامت عمومی، می توانید عسل را به وسیله یک قاشق غذا خوری میل کنید یا آن را در غذای مورد علاقه یا نوشیدنی خود بریزید. عسل گندم سیاه همچنین یک شیرین کننده عالی طبیعی برای هر یک از وعده های غذایی یا میان وعده های شماست. می توانید آنرا به جو دوسر، پنکیک، وافل، اسموتی یا کالاهای پخته شده مخلوط کنید. ایده های استفاده از عسل بی انتهاست.

برای گلودرد و سرماخوردگی، می توانید عسل را به تنهایی قورت دهید یا آن را با یک چای گیاهی گرم یا دمنوش مخلوط کنید. آکادمی پزشکان خانواده آمریکا برای معالجه کودک سرماخورده با عسل گندم سیاه این دوز مصرفی را مد نظر قرار داده است:

-    کودکان 2 تا 5 ساله: 2.5 میلی لیتر
-    کودکان 6 تا 11 ساله: 5 میلی لیتر
-    نوجوانان 12 تا 18 سال: 10 میلی لیتر


,,  توجه داشته باشید که عسل گندم سیاه مانند هر عسل دیگری نباید به نوزادان زیر یک سال داده شود. عسل حاوی باکتری های خاصی است که ممکن است برای نوزادان مضر باشد.

عسل گندم سیاه یک عسل خاص و منحصر بفرد است.  این عسل یک ماده سرشار از مواد انتی اکسیدان بوده و می توان به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. در هنگام خرید عسل گندم سیاه دقت کنید تا بتوانید عسل اصل و مرغوب بخرید.